Blog d'Innova Didàctic

Per a poder desplegar i visualitzar les entrades del nostre blog, prem la fletxa cap avall

Benvingudes i benvinguts al nostre blog

Estem emocionades i emocionats! Fa temps que teníem ganes de començar aquesta petita aventura. Poder explicar i ensenyar-vos tot allò que barrinem i pensem moltes vegades l'equip d'Innova Didàctic: idees, projectes, reflexions, projectes dels nostres nens i nenes... i sobretot, parlar de tecnologia, robòtica i educació!

Finalment, ens hem atrevit i hem decidit començar el nostre blog, amb l'objectiu que sigui un espai on tothom que tingui curiositat sobre què es cou a Innova Didàctic, hi trobi resposta.

Esperem que ens acompanyeu en aquest camí, que ben segur estarà ple d'aprenentatges!


Projecte amb ArduinoBlocks: El mesurador d'alçada

Ens fa molta il·lusió poder escriure aquesta nova entrada al bloc, perquè avui us volem presentar i explicar el projecte que han estat creant en Biel i en Marc, amb l'ajuda de Roger Fabregat, docent de Tecnologia. Aquests dos protagonistes són dos nois que estan cursant segon d'ESO, i, formen part del grup Robomakers avançat.

Durant el primer i part del segon trimestre han estat treballant en un súper projecte amb ArduinoBlocks: un mesurador d'alçada. Per a fer-ho possible, a banda d'una programació molt acurada, han dissenyat i creat suports en 3D. Si us fixeu en les imatges, la carcassa del sensor d'ultrasò o el suport per la pantalla LCD i el polsador són dissenyats i impresos en 3D per ells mateixos. Aquests tres components (sensor d'ultrasò, pantalla LCD i polsador) conjuntament amb la tira de neopixels i quatre matrius de LEDs, sumant l'estructura de fusta, permeten que aquest projecte hagi estat possible.

Però... com funciona?

Doncs bé, en Biel i en Marc ens ho han explicat d'allò més bé en un vídeo (minut 6:39), però nosaltres us en volem fer cinc cèntims: Quan es prem el polsador, el sensor d'ultrasò detecta la distància entre ell i el cap, el programa fa un càlcul perquè la tira de neopíxels s'encengui segons l'alçada de la persona i perquè les matrius de LEDs mostrin l'alçada en centímetres. No us sembla fascinant? A nosaltres molt!

PD: Un secret, ja estan fent pluja d'idees pel següent projecte!



Primers dissenys en 3D dels nostres Roboblocks

Avui us volem compartir els dissenys meravellosos que fan els nostres nens i nenes de Roboblocks. El grup de Roboblocks és força divers, d'edats des de 6 anys fins a 10. Avui sobretot, us parlarem dels més menuts d'aquest grup.

El programa Tinkercad és una opció ideal per a iniciar-se al món del disseny 3D. És intuïtiu, simpàtic i dinàmic. No exigeix a l'infant tenir un coneixement matemàtic avançat, però sí bé és cert, que, de manera conscient i inconscient es treballen aspectes matemàtics: ordenació espacial, la mesura, el pla, l'alçada i l'amplada, entre d'altres. Sobretot, és fantàstic perquè, aquestes edats gaudeixen del dibuix, i aquesta és una meravellosa opció perquè experimentin amb diferents perspectives i no només al pla.

Doncs bé! Aquesta setmana, els hi hem proposat de crear el seu animal preferit o fins i tot imaginari! Primer han dibuixat un petit esbós sobre el pla i després ho han convertit en un disseny 3D. A les imatges hi veureu fotos del procés i alguns resultats finals! No us sembla fascinant?





Seqüenciem els recursos....

En aquesta nova entrada del bloc us presentem com seqüenciem els recursos i robots que tenim a Innova Didàctic!

L'eina (entesa com a robot, placa, instrument, etc.) és important, però realment el que atorga aquesta rellevància és l'ús i com es converteix en recurs. És a dir, un mateix robot es pot utilitzar en dues etapes diferents: segons l'objectiu que tenim marcat, la dificultat que programem un repte, entre d'altres.

Per exemple, els kits de Lego WeDo o ara els actuals com Spike Essential, són perfectament adequats per edats de 6 anys però també per a 8. El que farà que s'adapti el nivell és l'entorn i el repte. És a dir, a les nenes i nens de 6 anys, els demanarem que segueixin la seqüència de passos, que discriminin la peça i la situïn en relació amb les altres. En canvi, amb l'alumnat de 8 anys, el repte recaurà en començar a programar de manera més complexa, posant condicionals i afegint més components com els sensors.

Us deixem aquesta infografia per fer-vos una idea!